2.08.2008

BEN KİMİM

BEN KİMİM?
Ben kimim sorusuna cevap vermek benim için güç.Hep de öyle oldu.
Toplumsal tariflemeler bence hiç bir canlıyı anlatamaz.Ama sevdiğim şeylerden bahsedebilirim.İsteklerimden, arzularımdan, dileklerimden.Bu varlığımın anlamının tadını belki verebilir.
Doğayı seviyorum, özlemim var ona,kokusuna,dokunuşuna,doğallığına.Şehir yaşamları, düzen ve kuralları,otoritesi ve gürültüsü,yapaylığı,mekanikliği beni hep rahatsız etti.Ama Dünya olanıyla bir BÜTÜN.Ve bu gerçeği kabul etmeliyiz.
Teknoloji herşeyde olduğu gibi çift taraflı bakış açısına sahip olabilir.O yüzden kendimi üzeceğime,sıkacağıma ve mutsuz edeceğime onu kendi varlığımı ifade etmek için araç olarak kullanmaya başladım.Fotoğraf çekmek,yazmak,insanlarla paylaşmak,sanatla ilgilenmek gibi.
Tüm psikolojik problem,acı ve üzüntülerin temelinde insanın kendisini Doğadan uzaklaştırmış, hatta onunla savaşmış olmasında görüyorum.Dünyadayız.Ve Dünya gerçekte DOĞA.Biz de onunuz.Ama Biz yaptık işte bunu.Atalarımız yaptı ve artık sorumluluğumuzu almanın zamanı geldiğini düşünüyorum.Bir şekilde..Gerçek mutluluğa adım atabilmek için fark edelim OLAN ın etkilerini ve yanıt verelim artık, kendimizi sevdiğimiz için, dünyayı sevdiğimiz için.
Ya bir ses olalım, ya da bir yazı.Yapmış olmak için değil, gerçekten de varlığımızı özlediğimizi fark ederek,özümüze dönmek için plan yapalım, kendi hayatlarımızı gerçeğimize,doğamıza en yakın hale getirmek için düşünelim, hissedelim, uygulayalım.
Benim dileklerim bunlar.Kendim için,tüm sevdiklerim için, tüm Dünya için.Biz bunu hak ediyoruz.

Hiç yorum yok: